V honbě za kvalitou, tedy historie značky Salomon

Na současném trhu se některé firmy soustředí především na to, aby jejich nabídka byla co nejrozšířenější. Jednak jsou firmy, které již desítky let kladou důraz tradici. Salomon je jednou z firem těšící se neobvyklou popularitou mezi milióny klientů z důvodu vysoké jakosti nabízených produktů. Francouzská značka je oblíbená mezi lidmi s vášní a nadšením, je to kousek atraktivní historie plné inovativních řešení a zajímavých nápadů. Dnes se podíváme, jak tato značka vznikla a jakým způsobem se stala známá v různých koutech světa.

Firma, která vznikla s vášní do lyžování

Zakladatel firmy Salomon a jeho rodina zbožňovali lyžování, proto bez pochyb můžeme říct, že tato společnost vzešla z vášně k jednomu z nejpopulárnějších zimních sportů. Francois stvořil firmu v nejlepším možném místě k této podnikatelské činnosti. Město Annecy je považováno za světovou kolébku alpinizmu. Syn Francoise, George, ukončil inženýrské studium a v roce 1952 získané vědomosti využil ke stvoření stroje, který měl usnadnit výrobu hran lyží. Do té doby byly elementy  tohoto druhu vyráběné ručně. George zrychlil proces výroby a zajistil, že firma mohla zvýšit produkci a zlepšit své fungování, což mělo vliv na dynamický rozvoj a zvýšení prodejních výsledků. Právě to způsobilo, že značka Salomon začala působit na mezinárodním škále.

Salomon v každém zákoutí světa

Sny Francoise a Georgese se naplnily na přelomu 50. a 60. let minulého století. Produkty Salomon se staly dostupné nejen ve Francii, ale bylo možné je koupit na celém světě. Představitelé firmy se objevili na největších mezinárodních trzích. V roce 1955 Salomon vynalezl vázání, které se v nabídce objevilo  jako produkt s názvem Skade. Tímto  vázáním bylo nahrazeno současné řešení. Nutno podotknout, že samotný produkt se vyznačoval neobvyklou inovativností s ohledem na tehdejší časy. George pracoval na zdokonalení svých projektů, díky čemu nabízené produkty časem získaly na kvalitě. V roce 1966 využívali vázání této značky závodníci olympijských her.

Rekordní prodej

Na přelomu 60. a 70. let se na mapě světa objevily nové pobočky Salomon. Značka se dostala do Německa, Itálie, Rakouska a USA. Kromě toho se v Annecy slavilo otevření druhého obchodu. V roce 1972 byl již Salomon známý jako lídr v produkci lyžařského vázání, jehož prodej vynášel více jak milion párů ročně. George šel dál a rozšířil nabídku firmy. V portfoliu firmy Salomon měly premiéru lyžařské  boty, které byly stejně tak populární jako vázání. Na projektování lyžařský bot se podíleli talentovaní designéři – Roger Tallon a Roger Pitiot.

Čím dál větší nabídka

Opravdová  revoluce v sortimentu Salomon nastoupila v 90. letech, kdy byla nabídka rozšířena o trekovou obuv a vybavení pro nadšence horkých výprav a lesní turistiky. To není vše. Firma Salomon se nakonec rozhodla pro produkci lyží. První model byl nazván S9000. Jako všechny produkty francouzské značky byly lyže Salomon inovativní a setkaly se s pozitivními ohlasy mezi zákazníky. V roce 1997 byla firma Salomon koupena značkou adidas, díky čemu se stala součástí Adidas Group.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.