Na současném trhu se některé firmy soustředí především na to, aby jejich nabídka byla co nejrozšířenější. Jednak jsou firmy, které již desítky let kladou důraz tradici. Salomon je jednou z firem těšící se neobvyklou popularitou mezi milióny klientů z důvodu vysoké jakosti nabízených produktů. Francouzská značka je oblíbená mezi lidmi s vášní a nadšením, je to kousek atraktivní historie plné inovativních řešení a zajímavých nápadů. Dnes se podíváme, jak tato značka vznikla a jakým způsobem se stala známá v různých koutech světa.
Firma, která vznikla s vášní do lyžování
Zakladatel firmy Salomon a jeho rodina zbožňovali lyžování, proto bez pochyb můžeme říct, že tato společnost vzešla z vášně k jednomu z nejpopulárnějších zimních sportů. Francois stvořil firmu v nejlepším možném místě k této podnikatelské činnosti. Město Annecy je považováno za světovou kolébku alpinizmu. Syn Francoise, George, ukončil inženýrské studium a v roce 1952 získané vědomosti využil ke stvoření stroje, který měl usnadnit výrobu hran lyží. Do té doby byly elementy tohoto druhu vyráběné ručně. George zrychlil proces výroby a zajistil, že firma mohla zvýšit produkci a zlepšit své fungování, což mělo vliv na dynamický rozvoj a zvýšení prodejních výsledků. Právě to způsobilo, že značka Salomon začala působit na mezinárodním škále.
Salomon v každém zákoutí světa
Sny Francoise a Georgese se naplnily na přelomu 50. a 60. let minulého století. Produkty Salomon se staly dostupné nejen ve Francii, ale bylo možné je koupit na celém světě. Představitelé firmy se objevili na největších mezinárodních trzích. V roce 1955 Salomon vynalezl vázání, které se v nabídce objevilo jako produkt s názvem Skade. Tímto vázáním bylo nahrazeno současné řešení. Nutno podotknout, že samotný produkt se vyznačoval neobvyklou inovativností s ohledem na tehdejší časy. George pracoval na zdokonalení svých projektů, díky čemu nabízené produkty časem získaly na kvalitě. V roce 1966 využívali vázání této značky závodníci olympijských her.
Rekordní prodej
Na přelomu 60. a 70. let se na mapě světa objevily nové pobočky Salomon. Značka se dostala do Německa, Itálie, Rakouska a USA. Kromě toho se v Annecy slavilo otevření druhého obchodu. V roce 1972 byl již Salomon známý jako lídr v produkci lyžařského vázání, jehož prodej vynášel více jak milion párů ročně. George šel dál a rozšířil nabídku firmy. V portfoliu firmy Salomon měly premiéru lyžařské boty, které byly stejně tak populární jako vázání. Na projektování lyžařský bot se podíleli talentovaní designéři – Roger Tallon a Roger Pitiot.
Čím dál větší nabídka
Opravdová revoluce v sortimentu Salomon nastoupila v 90. letech, kdy byla nabídka rozšířena o trekovou obuv a vybavení pro nadšence horkých výprav a lesní turistiky. To není vše. Firma Salomon se nakonec rozhodla pro produkci lyží. První model byl nazván S9000. Jako všechny produkty francouzské značky byly lyže Salomon inovativní a setkaly se s pozitivními ohlasy mezi zákazníky. V roce 1997 byla firma Salomon koupena značkou adidas, díky čemu se stala součástí Adidas Group.